lördag 25 oktober 2008

Han skyddade sitt vackra ansikte för köksknivens vassa blad.

Han trängde sig in i lägenheten. Knuffade ner mr X på golvet. Med tunga snabba steg tar han sig in i köket, han drar ur en hel låda med bestick ner på golvet, fumlande letar han fram en kökskniv.
Allt gick så snabbt och Mr X hann inte ens resa sig upp igen ifrån golvet innan han fick det första hugget, han kände hur djup kniven trängde in i hans kroppen, han får svårt att andas. Han kommer upp på benen, skräckslagen, han blickar ut emot hallen, hjärtat dunkar. Mannen är manisk och hugger i hans arma kropp flera gånger, Mr X ser hur han siktar emot hans ansikte, snabbt drar han upp armarna och försöker skydda sig själv, förgäves, kniven träffar hans hals.
Vad som händer sen är rätt oklart. Det är väl som en suddig och overklig film i morgonens bländande solstrålar som snurrar runt i hans huvud nu 1 vecka efter mordförsöket.

Mr X vinglar ner i trapphuset, dom öppna såren pumpar ut blod, han vill springa men han kan inte, han vill ropa på hjälp men han kan inte, han vet inte om han lever eller om han är död


-------------------------------------------------------------------
En man har hittats knivskuren i en lägenhet i Hässelby i Stockholm.
Larmet kom strax före klockan åtta på lördagsmorgonen. - Han har knivskador i ansiktet och på andra delar av kroppen, vi bedömer att de är allvarliga, säger Gert Fredlin vid Västerortspolisen.

När polisen kom till lägenheten hade den som skurit mannen redan försvunnit.
– Vi har ingen misstänkt i nuläget, säger Gert Fredlin.
Klockan 14 var läget mycket allvarligt men inte livshotande för den knivskurne mannen,
enligt presstjänsten på Karolinska.

(källa http://www.expressen.se/)


-------------------------------------------------------------------


Berätta oftare för människor som betyder nått för dig hur mycket du uppskattar att dom finns i ditt liv, berätta hur mycket du älskar just honom/henne, vänner och familj växer inte på träd så ta vara på dom bra människorna du har runt omkring dig. Livet kan göra oväntade vändningar som man inte alls har räknat med, se till att aldrig ha något osagt.

JAG ÄLSKAR DIG och du kommer alltid att vara min familj, du är så mycket mer än en utav mina närmaste vänner, du har alltid varit som en riktig storebror som jag vet finns där för mig no matter what, du kommer alltid ihåg mig när jag har börjat glömma bort mig själv ! Önska att alla kunde få ha en sådann vacker människa som dig i sitt liv....

Inga kommentarer: