fredag 15 oktober 2010

Underbara Vardags Hjältar!


Jag satt precis och lästa igenom alla berättelser och om alla dessa vardags hjältar som är nominerade till Svenska Hjältar 2010. Jag blir så rörd och sitter och små snyftar här framför skärmen.

Jag började fundera lite kring MINA vardags hjältar. Vi alla har någon som vi mött under våran livstid som har gjort stort intryck på oss eller har hjälpt oss när vi har sträckt ut en hand. Har ni berättat att ni uppskattar dom!? Om inte, gör det!

Jag tycker att det är fantastiskt att några av dessa får synas och bli nominerade!
Lästa om en kvinna vars namn är Susanne. Hon förlorade sina barn i tsunamin. Nu har hon flyttat ner till Thailand och startat en barnhem för dom drabbade. OTROLIGT! Man blir så himla glad.

Det här är vad Svenska Hjältar är och så nominerar man:

(Källa: www.aftonbladet.se)


*
Svenska Hjältar handlar om vardagshjältar. Bland oss finns tusentals människor som gör hjältedåd, små och stora, varje dag. Det är dem vi letar efter.

* Tillsammans med TV4 upp­manar vi våra läsare och tittare att nominera sina medmänniskor. Det kan vara någon som räddat någon från en olycka, någon som vågat säga ifrån eller lagt ner tid för något som gör skillnad.

* Nomineringen pågår fram till den 24 oktober. Efter det väljer en namnkunnig jury ut sex hjältar. Dem hyllar vi på en direktsänd gala från Cirkus i Stockholm den 13 december.

* Vi behöver din hjälp. Känner du en hjälte?

Tipsa oss på www.svenskahjaltar.se



Inga kommentarer: