fredag 13 februari 2009

Nusnäs....

12 februari
Det bär iväg ifrån Gävle 13.00. Snabb kiss med doggsen på högskolan innan. Solen skiner och det är verkligen topp väder att åka bil i, i alla fall för en som satt på passagerare sidan eftersom solen låg så lågt och bländade. Jag njöt av alla dessa snötäckta träd. Vilket vinterlandskap!!

Kiss paus i Rättvik, inne på macken, en halv latjoo gammal gubbe med dåliga skämt som jobbade där. Visste inte om jag skulle skratta med honom eller åt honom.

Med änglavakt så klarade vi oss bra undan när vi fick tok punka på framdäcket på bilen, vi var såååå nära till nusnäs, hade vi inte kunnat få hunnit ända fram??? 45 min väntan i över 20 minus grader…. Uscha!!! Trevligt med snälla människor som stannar och kollar om man behöver hjälp. En jättre ros till Er! Frågesport för barn mellan 7-13 år fick vi roa oss med under tiden vi väntade på Henry. Varningsblinkersna på, f-n sjukt trafikerad väg, läääskigt!!

Käkar ärtsoppa för första gången sen jag var barn. Och det gick väl i, MEN pannkakan satt bättre hehehe

Kämpar sedan med att somna i ett överhettat rum, det måste ha varit nått fel på elementet.

13 Februari
Fredagen den 13:onde…. Börjar bra med strålande sol även idag, lång prommis med alla hundar i skogen. Underbart fast jobbigt med allt snö man fick pulsa runt i på vissa sträckor, njuter av naturen.

Får reda på att E. har fått ännu en hjärnblödning. Tankarna snurrar. Men hon vill inte att jag kommer hem, dom råder henne till vila vila vila. Medel åldern för att få en stroke är för kvinnor 77 år, du är 25 och har redan fått 3 st, jag får ont i magen.

Hinka x antal glas vin på kvällskvisten och käkar smörgåstårta. Försöker att ha ett leende på läpparna, för stämningens skulle i alla fall. Låt morgondagen bjuda på något bättre. Allt känns tungt ….
Du är juh min bästavän. Tack för messet, det betyder mycket!

Mia är döds trött och somnar. Klandrar henne inte, jag vill också kunna sova nu. Jag är tankspridd, orolig och allmänt nerstämd.Måste ringa mammsen och bolla mina tankar med henne så fort det blir morgon.
Behöver en kram.

Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker.
Världen förändras för varje dag,
men ibland blir den aldrig den samma mer


Inga kommentarer: