måndag 11 maj 2009

Tagit tag i mina sömnproblem!!


Haft svårt att komma till ro och sova på sistonde. Vänder och vrider mig och får en känsla av att jag INTE får sova ( helt skumt, svårt att förklara). Tror att problemet uppkom då min "kund" ( arbetare som personligassistent) blev sämre i sin sjukdom och det var tal på att han snart skulle "gå vidare".
Jag var tvungen att räkna hans andetag på nätterna, se så att han inte slutade andas, var tvungen att vara 110% skärpt, 9 timmars koncentration "Jag får inte bli trött" "Håll dig vaken" "Få inte somna" var konstanta fraser som rörde sig som ett kugghjul i min hjärna. Tyvärr så förföljer dessa tankar mig även när jag kommer hem....

Ringde rådgivningen och diskuterade med dom om hur jag skulle gå till väga med det hela.
Jag har kört fast på nått sätt.....
Världens gulligaste kvinna som jag fick prata med, hon skulle kontakta en kollega till henne, en sömnexpert som skulle ringa mig så fort hon hade tid :)
Oweeeiiii ser verkligen framemot att få tips OCH ATT FÅ SOOOOOVA!!!

Vill verkligen inte käka sömntabletter, och uppskattar alla råd jag kan få :)

Om ni har nå bra tips, såååå snääällllllaaaa skicka en kommentar.

Inga kommentarer: