tisdag 2 mars 2010

Det var en gång en plats som kallades CH....


Minnesbilderna rullar förbi framför ögonen på mig, allt ifrån skitsnacket på tjej toan till hur några dansade på borden, till alla vänner om träffades och hade så himla jäkla skoj till hur jag på morgonen klockan 06.00 kliver utanför dörren och känner hur det nästan sticker i ögonen och halsen. Gävle var täckt av ett mörkt svart moln. CH brinner, och det brinner inte lite heller utan det sprakar och smäller över hela stan. Jag var påväg till jobbet den dagen, mitt arbete låg då bara en liten gata från CH / Scandic Hotel Grand Central. Jag stannade kvar ute på gatan och kollade, flera brandbilar, ambulanser och polisbilar kryllar på gatorna. Jag kom försent till jobbet den dagen, jag såg hur en del av Gävles uteliv brinna ner till grunden och hur en stor del utav Gävle försvann. Mina bästa "krog minnen" är därifrån. Och alla i min generation kommer ALDRIG glömma tiderna på CH....

17 Maj 2005, dagen då Gävle förändrades och aldrig blev sig likt igen, en stor del av Gävles landsmärken blev till ASKA
.

(Foto: tyvärr så hittar ej namnet på personen som fotat dessa bilder men jag hoppas det går bra att jag lånar dom)

Inga kommentarer: