tisdag 2 mars 2010

"Idrottstjärnan" häktad efter fallet tagits upp i hovrätten.

Som ni alla kanske vet har jag innan skrivit om den före detta GIF spelaren ( som vi alla både vet hur han ser ut och namnet på, men jag låter det vara osagt...) som "friades" från alla misstankar av tingsrätten för våldtäkt emot en 18 åring. Jag var rätt upprörd då eftersom jag inte fattade hur f-n man kan släppa ut en "sån där" ut på Gävles gator igen. Men nu, efter Birgitta Fernlund överklagade domen och den togs upp igen i hovrätten är han häktade igen, enligt GD.

- Jag kommer att yrka på att han döms för våldtäkt, att han ska sitta häktad tills domen vinner laga krafter och att han ska utvisas, har Birgitta Fernlund sagt till GD.
Jag säger bara Go Gittan!, Go Gittan!

Domarnas beslut, Idrottsstjärnan häktades som på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt på en 18-årig kvinna i Gävle i november.


Jag kan inte säga om hela den här tragiska intendenten har hänt eller inte men med sannolika skäl så har det tydligen gjort det. Jag har även hört flera "storys" om händelser som han har varit inblandade i. Så detta förvånar mig inte!!!

( Foto: Roger Vikström Källa: Aftonbladet.se samt gd.se)

Inga kommentarer: