tisdag 15 juni 2010

Hissar "Block 44"

Jag har igentligen inget fan av svensk hiphop för det är sällan jag hittar någon som kan beröra mig med deras texter. Men jag satt och kikade runt lite på youtube ( 1 utav mina dagliga sysslor ) och hittade Block 44, plötsligt så fanns dom bara där, Grabbarna som visar mig att svensk hiphop är helt OK. Jag har lyssnat igenom ca 10 låtar och jag blir fruktansvärt berörd av dessa låtar (vissa iallafall haha). Jag tok hissar BLOCK 44 upp i skyarna! Många har glömt bort vad hiphip är men BLOCK 44 vet vad det handlar om, big time.

Jag länkar deras blogg här till höger ----------->



2 kommentarer:

Wiggä sa...

Jag tittade på ditt inlägg om Block 44! De berör många just därför att de berättar mest från deras ungdom hur de har växt upp allt som hänt dem. Det berör oss därför vi inte upplevt något av detta.
Och jag som är från Umeå är stolt att jag kommer därifrån jag kommer ifrån för enligt mig har vi Sveriges bästa rappare här uppe.
//17 årig kille från Umeå

E.v.e sa...

Hej du 17 åriga snubbe från Umeå!
Roligt att du hittade till min blogg. Jag tycker absolut att du ska vara en stolt Umeå bo :)
Jag vet inte om jag håller med om det du skriver att "det berör oss för att vi INTE har upplevt något av detta." JAG tycker snarare att det berör MIG för att jag kan relatera till vissa grejer i deras texter. B safe lille man! KRAM!