tisdag 14 juni 2011

Dagarnas...


Dagens vill ha: Energi och vänner.
Dagens klädsel: Leggings och en söt liten volang klänning.
Dagens smink: Inget...
Dagens frisyr: Oborstat i en knut på hässan! SOM VANLIGT!
Dagens händelse: Mina otroligt mysiga stunder med "Selle" (min gose säl)
Dagens låt: Tystanden är underbar idag. Mitt huvud behöver vila.
Dagens planer: Avsluta städandet som jag påbörjade igår så jag bara kan ta det lugnt imorgon när Wille kommer hem igen. Jag ska laga en sådan otroligt go mat rätt som jag har fått recept på av Ewa, Mias mamma, Ewa´S mango a la banan kyckling med sting (typ) . Jammi jammi! Jag ska ligga länge i badkaret och lyssna på ledande meditation och hoppas på sinnesro. Boka tvätt tid eftersom jag ska på semester nästa vecka. Låna om böckerna från bibblan. Ringa och förnya mina recept. Sova en stund innan jobbet.
Dagens saknad: Katten på jobbet.... Sussa sött!
Dagens dummaste: Ryggsmärtorna och den ev. magkatarren. Vågar jag fortsätta min voltaren kur tro!? Dagens sjukaste: Otroliga ryggsmärtor. kan helt utesluta problem med både njurar och gallan då jag varit in på ultraljud och tittat till dom små rackarna. Förmodligen så beror smärtorna på att efter min viktnedgång så har jag börjat belasta andra ställen än innan som inte är vana att bli belastade. SUCKS!!!
Dagens drog: Kaffe....
Dagens roligaste: Vettetusan alltså... dagen har ioförsig nyss börjat.
Dagens favvo: Egentid.
Dagens köp: Inget förhoppningsvis.
Dagens goda gärning: Oj den här berättelsen skulle kunna bli lång men jag hoppas ni förstår fast än att jag kortar ned den. Jag cyklar alltid hem ifrån jobbet. Cyklade längst Kaserngatan, i backen upp emot Staffanskyrkan så hejjade en söt liten flicka på mig "HEEEEEEJ TJÄÄÄÄJEN" sa hon med ett super leende, hon gick hand i hand med sin mamma som i sin tur släpade på en stor rosa Barbie väska full med massor utav rosa grejjer i, väskan gick inte att stänga. När jag sedan kom till korsningen vid Brynäs solcenter så hittade jag en rosa foppa sko som låg helt ensam på vägen. Något konstigt sa mig att det var den där lilla flickans sko. Varför jag fick för mig att det var just hennes får väl gudarna svara på. Jag plockade iallafall upp skon och vände och cyklade för att se om jag kunde hitta dom längst vägen igen. Och det gjorde jag och det vara lilla Tildas rosa foppa sko. Både hon och mamma blev super glada. Så det var dagen goda gärning det.
Dagens godis: Får väl se vad jag gottar i mig för nått... det blir ju alltid nått, tyvärr.
Dagens sundaste: Ta det lugnt...
Dagens humör: Mensvärks humör.
Dagens ord/mening: Valp nos.

Inga kommentarer: