onsdag 5 november 2008

Umgås mest med människor som tycker att du är OK som du är.

Att hitta sig själv är en livsuppgift. Men man måste väl börja någonstans?

Du vet kanske skillnaden mellan självkänsla och självförtroende?
Om man slår upp ordet ”självförtroende” i ordboken står det följande ”Stark tilltro till den egna personlighetens förmåga att prestera.” Det innebär att jag tror mig kunna få saker gjorda, uppnå mina mål osv..
När jag slår upp ordet ”självkänsla” i ordboken står det: ”Medvetenhet om den egna personlighetens värde.”
Det vill säga mitt eget värde i mina egna ögon eller hur det faktiskt känns att vara jag.

Självkänsla är färskvara precis som kondition. Man måste hela tiden öva för att stärka och behålla den.
Jag tränar på det varje dag, min självkänsla kan bli mycket bättre, och definitivt konditionen oxå :)

Ni som inte har läst MiaTörnbloms bok "Självkänsla" måste göra det, grym bok....



( BTW knappt 5 dagar kvar tills man ligger på stranden och steker....)

Inga kommentarer: