torsdag 11 februari 2010

Bitter fitta i dörren bredvid....


*Haha* Ytterligare en idiot som förgyller min vardag med en massa skratt. Jag och vovvarna var på väg ut på en kvällspromenad. För att ta sig ut ifrån min gård så lär man gå längst en gång bana på innergården. Jag känner hur en bil närmar sig (inne på innergården lär poängteras) Vi går snällt åt sidan så att hon kan komma förbi med bilen. Hon stannar, vevar ner rutan. - DU MENAR VÄL INTE ATT DU LÅTER HUNDARNA KISSA INNE PÅ GÅRDEN??? skriker den ovanligt fula kvinna i 30 års åldern från bilen. - Ursäkta!? frågar jag och kollar på henne. Redan då vill jag börja skratta. Stackars lilla tjej som stör sig på sånna skit saker. Jag ångrar mig redan att jag snällt gick åt sidan så att hon skulle komma fram med bilen. - Hundar kissar ute! Säger jag sen. Mest för att jag vill dum förklara henne. - MINA BARN LEKER FAKTISKT HÄR UTE PÅ GÅRDEN!!!!! skriker hon sen och jag förstår fortfarande inte varför hon är så himla upprörd. Hon blev så röd i ansiktet så jag trodde nästan hon satt där med en kuk i arslet. (Sen så var det faktiskt inte så att nån utav hundarna hade kissat i nån lekpark eller på gångbanan eller nått liknade, utan i en liten snödriva) - Jag har iallafall lärt mina barn att inte äta snö..... säger jag sen och ler. Kliver fram framför bilen och fortsätter att gå sakta men säkert längst gångvägen och hoppas på att hon skulle köra över oss. Himla roligt iallafall, och självklart så måste jag dela med mig utav hela händelsen. Undra om hon har haft nån hemsk upplevelse som barn där hon trodde att hon hittat apelsin isglass ute på sin innergård???

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHHA, jag döööööööör. Vilken jävla bitterfitta. Vart fan fick hon luft ifrån liksom???? Klockren kommentar från dig till henne iaf, jag hade inte kunnat sagt det bättre själv :)))

Hoppas att allt är bra för övrigt.
Vi borde ses snart, var himla längesen.
Kram Schröder

E.v.e sa...

UScha vilken cp höna hon var, men roligt var det! Men idag är det en ny dag och nya idioter att möta. Spännande!

Vi MÅSTE ses snart :) Helt klart!
Vi MÅSTE styra upp något.