torsdag 25 februari 2010

En idiot till som gör intrång i min värld!


Har mött en till idiot (eller har mött 2 men den andra vill jag inte gå in på, respekt till dom inblandade haha) och denna gången var det på bussen, rättare sagt buss chauffören.
Wille och jag är på väg till hockeyträningen. När vi står och väntar på bussen kommer det ytterligare en kvinna som ska med bussen. Jag ser hur hon sneglar på Wille, och jag sneglar på henne, jag ser att hon också är Thai. Efter ett tag börjar hon prata med William, hon kan knappt nå svenska men vi både förstår henne iallafall (tror jag). För att gör en lååång historia kort, vi kliver på bussen, thai kvinnan går på före oss. Hennes busskort funkar inte, hon försöker förklara i den mån hon kan att hon nyss har köpt ett månadskort, busschauffören är otrevligt redan nu, påstår att hon inte har några pengar (?) på kortet och tvingar henne att betala fullt pris, thai kvinnan skrapar ihop 30 kronor. För det var ju absolut INGET fel på kortläsaren enligt honom (!!!???) När vi har satt oss ner i bussen så ser både jag och thai kvinnan att även dom som var efter oss i kön hade problem med kortläsaren. En kille stod på sig och säger till chauffören att han tänker allt inte betala när han redan har betalt för ett års kort. Han och dom andra i kön får gå på gratis. Thai kvinnan ber mig om hjälp, hon förstår inte varför hon skulle betala och dom andra inte behövde det. Jag tar kvinnans bussbiljett samt busskort och går fram till buss chauffören.

- Ursäkta, det var tydligen något fel på din kortläsare ändå.... Betalar du tillbaka pengarna nu eftersom hon fick betala fullpris trotts att hon hade månadskort eller vart ska vi vända oss någonstans!? Jag räcker fram biljetten och ler artigt. Lär påpekas att jag säger allt detta i en väldigt snäll ton.

- ER DO HENNES ADVOoOKATT ELLER!??? (KRAFTIG svenska med brytning) Detta får jag som svar och det ekar över hela bussen. Han spänner ögonen i mig.

Jag lyfter på ögonbrynen och blir smått chockad över hans konstiga beteende och jag fattar inte ens varför han blir så himla upprörd över en sån där skit sak. Vissa har visst svårt att erkänna att dom har haft fel. Eller så hade han tänk att stoppa dom där 30 kr rätt i fickan, vad vet jag. Jag tänker inte dra hela historien för det pallar jag inte men tillslut, efter en hetsig diskussion, så gav han med sig och lämnade tillbaka pengarna till kvinnan. Rätt ska vara rätt, så e det bara, men fy fan vilken jävla skitstövel, fattar inte varför sådana där bitter fittor kan få en anställning på ett ställe där dom möter andra människor hela dagarna, han skulle sitta i en kloak någonstans och ta hand om min skit istället, där skulle han passa, skit som skit, i mina värld är det där han hör hemma!!!


Inga kommentarer: