torsdag 26 maj 2011

Anka eller inte Anka? Det är frågan!


- "Varför vill vissa kvinnor se ut som ANKOR?"

- "Kyss äkta läppar!"


- "Jag älskar mina nya läppar!"

- "Äntligen syns det att jag har ett par läppar! Jag är super nöjd!"


- "Men det är ju mest amerikanskor utan smak (eller deras män utan smak) som vill ha det så. "

- "Fillers? Vad är det?"

- "Låt mig göra vad jag vill, JAG tycker att det är snyggt och jag bryr mig inte om vad NI tycker."

- "Jag vill ha sådana där ank läppar. "Kuksugar" läppar brukar min kille kalla dom"

- "Stackars små barn som förstör sina ansikten."

- "Det är lika vanligt som att gå till hårfrisören eller tandläkaren... TYP!"


Åsikterna och buden är olika. Vissa ratar det helt och andra har gjort det till en livstil. Anka eller inte anka så tycker jag personligen att det är rätt fint, i en liten lagom mängd, lite putigt sött. Tycker det är finast när det knappt syns, när man bara ser det själv... TYP.

Det var nog en hel del som såg "Uppdrag Granskning" igår om just läpp förstoringar, eller rättare sagt så handlade det i största del om att "vem som helst" faktiskt får injicera botox eller fillers i läpparna (och på andra ställen också) något som jag själv tycker är HELT sjukt, borde finnas någon slags lag på att det inte får förekomma. Många hade fått komplikationer och var inte alls nöjd med resultatet (detta inslaget handlade om), 2 bad 4 them, kan inte vara skoj alls.
Men tänk om man även skulle göra ett inslag om ALLA som faktiskt är hur nöjda som helst med resultatet och att det faktiskt finns dom som inte gör "ANK läppar" utan bara vill fylla ut lite granna. Varesig vilket ingrepp man gör så finns det ALLTID en liten risk att det tillkommer någon form av komplikation, det får man aldrig glömma bort.

För eller emot lip fillers!? Jag vet faktiskt inte. Jag är nöjd med mina läppar men jag kanske skulle kunna tänka mig att testa att fylla ut läpparna lite granna bara för att förnya mig lite granna och för att jag är så himla nyfiken av mig.

Eller kanske så skulle jag öppna mig en egen liten mottagning här hemma!? Extra knäcka lite? Why not!? ;)

Inga kommentarer: