fredag 18 februari 2011

HISTORIENS BÄSTA BOLLYWOOD FILM.

Det är väldigt svårt att beskriva denna film med "bara" ord. Men det jag KAN skriva är att jag verkligen älskar denna film "My name is Khan". Khan är en muslimsk man från Indien med Aspergers syndrom som flyttar till USA där han lever ett fridfullt liv fram tills 11 september. Vissa kanske ser honom som "efterbliven" men han är i själva verket ett geni i hög grad.

Hans mamma har lärt honom denna underbara livsfilosofin (som även jag kommer att bära med mig i framtiden), det finns bara två typer av människor, de goda som gör bra saker och de onda som gör dåliga saker. Dom människorna ser väldigt lika ut men man kan skilja dem åt på deras handlingar.


Filmen handlar största dels om att man inte ska dömma andra människor utifrån utseende, religion eller sjukdomshistoria. Men som jag skrev innan så är det otroligt svårt att beskriva denna helt genialiska och underbart fantastiska film med ord.

Det som får mig att Älska denna film så himla mycket är att den visar att det finns människor som (vågar) stanna upp i sina liv och ser det fina i andra. Saker som kanske ingen annan ser. De som älskar de svaga och annorlunda.

Budskapet med filmen är så tydlig, döm inte boken efter omslaget, släpp alla förutfattade meningar och se det vackra i livet istället.

Jag har gjort väldigt många saker år 2010 som egentligen inte spelat någon roll, lagt tid på saker som egentligen gått att lägga på något så himla mycket bättre. Det jag däremot vet är att jag lagt 2 timmar och 45 minuter av mitt liv på My name is Khan 2011. Jag ångrar inte en ända sekund som jag lagt på denna filmen. Se den du också! Varje sekund av era liv som ni ödslar på att INTE se den filmen är bortkastad, HELT SERIÖST. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en film som denna!

Vill du se en film som berör? Se My name is Khan!




Inga kommentarer: