söndag 13 februari 2011

Städa, städa, städa.


Som alla andra dagar så ska jag städa....
Tänk om man kunde få komma hem till en ren och fräsch lägenhet varje dag. Alla denna sinnessjuka städ stress skulle vara som bort blåst. Jag skulle bli mer harmonisk och lyckligare men framför allt lugnare. Helt ÄRLIGT, vad kostar det att ha någon som kommer hem och städar ALLT från lister till att skrubba bort kalk från badkaret? Jag övervägen verkligen att unna mig själv att lägga pengar på det. Jag känner att jag är värd det, värd att lägga min tid på något annat än detta konstanta städandet VARJE DAG, flera timmar per vecka, flera dagar om året.....
Kill me snälla, orkar inge mer!!! Kräks på allt som har med smuts och skit att göra....

Någon med nån erfarenhet om Städmani AB i Gävle!?

Hemstädning

Kök

  • Köksinreding avtorkas/avkalkas
  • Kakel och diskbänk avtorkas samt fria horisontella ytor dammas innom räckhöjd.
  • Golv dammsugs och avtorkas.

Badrum/toalett

  • Sanitetsporslin samt spegeln putsas
  • Kakel i duschkabin eller badkar avkalkas/rengörs.
  • Ytliga samt fria horisontella ytor inom räckhöjd avdammas
  • Golv dammsugs och avtorkas
  • Vid behov prioriteras avkalkning.

Övriga delar

  • Damma fria horisontella ytor på t ex bord, fönsterbänkar och andra lättåtkomliga ytor

Mattor

  • Små, lättare mattor tas ut och skakas av (om så är möjligt, ej från balkonger i lägenheter
  • Större mattor damsugs

Detta är vad vi kallar en ordinär hemstädning. Vi kan därefter självklart skräddarsy efter kundens önskemål och behov. Vi kan t ex hjälpa till med strykning eller blomvattning.

Pris?

Vi debiterar städningen per arbetstimme, t ex kommer det 2 personer och städar 1 timme så är det 2 arbetstimmar. Restiden ingår i den totala städtiden (t ex köper kunden 2 timmar städning så ska personalen hinna ta sig dit och städa på 1 timme). Allt material ingår. Ring gärna för ytterligare information och bokning.

2 kommentarer:

Erik sa...

Jag kör också hemstädning nu via en städfirma. Är lätt värt det lilla det kostar. Jag jämförde städfirmor på Stadningar.se. Sparade mig en hel del slantar jämfört med de priser jag fått fram på egen hand.

E.v.e sa...

Men vad kostar det på ett ungefär??
Jag ska absolut se över den där sidan, spännande!!!! Fy f-n vad sköööönt att få vara lat. TUSEN TACK ERIK!