söndag 29 januari 2012

Vågar vara JAG!

Hamnade i en himla rörig och konstig situation här om dagen.
Har fortfarande en olustig känsla i kroppen.
Jag har så jävla svårt att förstå hur man kan skämta på andra människors bekostnad.

I min värld så är det viktigt att våga stå upp för sig själv och inte skämmas för vem man är.
Eftersom jag hamnade i en situation där det verkligen sattes på
prov så blev det himla tydligt att

jag alltid trott eller sagt att jag "ALLTID STÅR UPP FÖR MIG SJÄLV
OCH VISAR MIG SJÄLV DEN STÖRSTA RESPEKTEN" men i ärlighetens namn så var
det nog just i denna händelse som jag för första gången verkligen stod upp för mig själv och var/är stolt över att jag faktiskt är den jag är, på riktigt.
Vilken härlig och befriande kä
nsla.


Blir så förbannad av hela tanken av att "skratta och skojja" åt människor för att dom faktiskt
är så himla modiga att visa vem dom verkligen är, inte på utsidan utan på insidan.
Jag imponeras av sådana människor. Önskade att jag var lika modig, ALLTID.
Alla har inte samma humor och tur är väl det.
I min närvaro så uppskattar jag att ni inte skämtar om saker ni inte vet något om.
Jag blir stressad osäkra människor som inte vet hur man ska bete sig i andra
människors närvaro.

Nu sitter jag inte här och är bitter och sur utan bara glad (typ!) att jag faktiskt har fått
chansen att boosta mig själv lite och påminna mig själv om hur himla bra jag är och hur stolt jag är att jag faktiskt är den helt underbara och kloka människa som jag är.
Jag behövde fått upp ögonen för mig själv igen.
Ge mig själv en klapp i ryggen.


Nu har jag gnagit nog om det här.


---------------------------------------------------


Nu över till en annan grej som jag diskuterade med en utav
dom mest värdefulla människan i mitt liv.

Sexuell läggning.

Varför måste vi ha olika stämplar på oss?
Hetro, homo, bi, asexuell eller whatever.....
Jag bryr mig inte vem du är eller vart du kommer ifrån.
Jag gläds åt kärleken varesig från vilket håll den kommer ifrån.
Om två lesbiska tjejer möts betyder INTE det att just dom två måste blir kära och vill vara med varandra. Bara för två bögar möts så betyder INTE det att bara för att dom båda är bögar ska attraheras av varandra och vilja vara med varandra.
Bara för att någon är bi betyder det såklart INTE att hon/han tar alla chanser
till att "få till det" med alla hon/han träffar.
Samma grej gäller ju när det kommer till alla heterosexuella,
attraheras ju INTE av ALLA i med motsatta könet.
KONSTIGT det där hur folk tror att det ligger till .....
Okunskap... nästan skrattretande!



Inga kommentarer: