torsdag 10 juli 2008

Livlinor kan man aldrig ha för många utav!


Hur ska man kunna diskutera livs viktiga saker om motparten håller för öronen!?
Hur många gånger har man inte först att lägga all sin energi och kraft på en människa som man bryr sig så mycket om att ens hjärta håller på att hoppa ur kroppen!?
Hur många gånger har man kollat den personen i ögonen och tänkt "Han/hon lyssnar inte ett shit på vad jag säger just nu", men ändå så fortsätter man att kämpa, in i det sista.
Man kan aldrig vara någon annans ryggrad och hur mycket jag än försöker hålla upp dig som en teaterdocka, jag drar i snörena, håller ditt huvud upprätt, din rygg rak, jag får dig att gå den vägen jag vet är bra, så vet jag att en dag, när min luft har gått ur mig, när mina krafter är slut pumpande att jag kommer att vara tvungen att släppa snörerna och då finns det t
alternativ om vad som skulle kunna hända, den ena är att du står kvar utan dina livlinor som har kämpat hårt med att håller fast och upprätta när du har hållit på att ramla till marken ELLER så kommer du rasa ihop som ett kort hus, sakna men säkert, vindpust efter vindpust.
Men den största frågan är, vem kommer att hålla i mina livlinor när jag inte orkar mer!? Kommer du göra det!?
Och vem kommer finns där och hjälpa dig att hålla ditt huvud högt när du känner att du inte vill något annat än att gräva ner dig i dina problem!?

Det är verkligen dax att sätta sig ner och rannsaka vad man har för "vänner" runt omkring sig, vilka finns där när du behöver dom!?

Spendera aldrig din tid på en person som inte är villig att spendera sin tid på dig!

Peace ya´all, sängdax nu! LUV!

Inga kommentarer: