tisdag 16 augusti 2011

Svar till Anna.


Kommentar:

Anna sa...

Du är så galet snygg! Alltid varit men wow vilken förändring.
Tyvärr sitter jag i samma båt och skulle verkligen behöva lite råd om hur du förverkligade din resa!?

Vore evigt tacksam!

Puss och kram



Svar:

Oj! Nu känner jag himla många Ann:or =) så jag blir lite osäker på vem det är som lämnade den där kommentaren... Eller vi kanske inte alls känner varandra?? =)


Jag har gått ned cirka 55 kilo sedan november 2010. Jag har kastat ut vågen och tänker INTE skaffa mig någon ny.

Jag HAR tränat väldigt hårt men legat låg nu under sommaren så att min kropp har fått vila lite. Måttlig träning är nog det bästa och äta med sunt förnuft.
Ät "gottis" ibland.

Viktigt att du har kommit igång med ätandet ordentligt innan du sätter igång och tränar, annars är det skadligt för både kropp och själ. Många utav oss överviktiga eller dom som lider av fetma ÄR MATMISSBRUKARE, det är bara att acceptera det INNAN man kan gå vidare med en lyckad och ihållande viktnedgång. Ta tag i det först och främst.

Vikt raset är jag inte super stolt över, kroppen har tagit himla massa stryk utav det.
Hade gärna sett att jag hade gått ned saktare och haft en jämn och stabil viktkurva.
Varken min kropp eller sinne har hunnit med denna stora förändring.
HELST AV ALLT SKULLE ALLA KILON BORT PÅ DIREKTEN!!!!
Huaa vilket "nybörjar" misstag ;) och gud vad lätt det är att vara efterklok.

Jag tror att det viktigaste med denna viktresa som vi gör är att man ska klara av luta sig tillbaka lite och inte försöka stressa bort kilona så fort som möjligt. Njut och lär känna din nya kropp. Testa nya saker och ät gott och lär dig laga nya maträtter. Rör på dig i naturen. Titta dig i spegeln och se hur vacker du är. Det finns så himla mycket sunda saker man kan göra istället för att bara tänka på att man ska gå ner så mycket som möjligt och sikta på att bli "normalviktig" inom 1 vecka.

Om du inte är en utav alla Ann:or som jag lärt känna genom åren (som redan har min mail) så kan du lägga över din mail här så ska jag ge dig en mer ingående info om HUR jag har gått tillväga med att få kontroll med min övervikt. Jag kommer ej dela med mig utav den informationen här inne på bloggen så att alla kan läsa om det, min viktresa är rätt så känslig och väldigt privat. Ni som är intresserade får gärna skicka eran mail via en kommentar (kommentaren läggs ej ut på bloggkommentarerna såklart!) så kanske jag delar med mig utav den via ett mail istället.

PUSS OCH KRAM på dig Anna och lycka till med allt som livet har att ge! Du är mycket mer värd än att gå runt med en massa extra kilon som tar död på ens kropp och själ. Var stark! Om jag kan så kan du! /Eveline

2 kommentarer:

Maria sa...

Fyfan vad häftigt det här är!
Jag känner mig så sjukt inspirerad av dig nu.
Jag har ca 30 kilos övervikt som jag bär runt på nu och kämpar med mitt matmissbruk,för det är precis som du säger bara att ta tag i det först.

Jag skulle hemskt gärna ta del av tips och råd av dig hur du har gjort.
Jag är less på att se hur min hälsa blir sämre och sämre.



Kram Maria Englén ya old schoolmate

E.v.e sa...

Skicka över din mail stumpan =)