söndag 19 april 2009

En färg glad Ängel flög förbi!

Mina tankar är med mina Älsklingar som har förlorat en go vän....

Det är bra att gråta, man får göra det fastän att det kan kännas som en svaghet (hos vissa personer, idiotik, gråt gråt gråt.... jag har själv alltid haft svårt att visa mig ledsen och sårbar) när det i självaverket är tvärtom. Trotts att vi reagerar inviduellt på "sorg" så är det en naturlig process att gråta.

Man måste kämpa sig igenom den tuffa perioden man har framför sig, hur jobbigt det än känns just nu så måste man försöka att ta ett steg framåt ändå, lära sig att förstå sig på sorgen så man kan ta sig framåt igen (sakta men säkert. Man kommer aldrig att sluta sörja människor man mist här i livet men man måste lära sig att leva med sorgen.

Sorgens tårar får flöda för bakom dem glittrar livets hopp.

Att älska en annan människa innefattar alltid risken att mista henne/honom, din familj eller andra vänner. Vi kan inte älska fullt ut utan att ställas ansikte mot ansikte med denna möjlighet. Det är en av livets bittra sanningar.

Ge varandra en bamse kram ifrån mig, ledsen över att det här har hänt, glöm inte bort att berätta hur mycket ni Älskar varandra, livet kan ta förhastade vändningar.


Ta hand om varandra och jag beklagar verkligen..... :(






1 kommentar:

Nicole sa...

Ååh vad roligt att du skrev :)

Jasså, vart jobbar dom där då? Kanske man träffar på honom där någon dag :) Det skulle vara jätteroligt att ses, är ju inte så ofta det händer. Vilket är riktigt tråkigt tycker jag :(

Träffade faktiskt på Börje på stan för några veckor :) Hälsa familjen du med! Kraam Nicole