onsdag 23 december 2009

Dagen ser ut såhär!

Har bestämt mig att jag ska fixa till mig lite och sticka ner på stan en sväng. Ner till hysterin, stressen och kraven som hänger över människor som springer runt och svettas i affärerna och spenderar på tok för mycket stålar. Hoppa ner i badkaret, dricka lite snabbkaffe, torka håret, rolla kläder, på med fin blusen (haha eller en vanlig polo typ), sminka på sig ansiktet sen är det bara att tassa ner till stor stan.
Pappsen ska komma med fler flyttkartonger på eftermiddagen så jag måste se till att vara hemma tills dess. Ska även packa min lilla väska med "julkläder" och packa ner alla julklappar i julsäcken så att pappsen kan ta med det när han åker hem på en gång. Vi firar alltid jul hos pappa. Jag jobbar i natt så han tar med sig alla grejjer hem dit redan idag så slipper jag slita med mig allt fram och tillbaka från jobbet.

Julafton imorgon.... Mysigt!? Är det verkligen värd allt stress...? Är det värt alla pengar man lägger på klapparna!? Eller är det så när Julafton väl kommer så sitter man där, trött och sliten, och tittar på klockan, vill helst inget annat än att åka hem och sova.
Dagen efter så ligger man där i sängen och tänker "Var det Allt?" och så tycker man att det är så himla skönt att allt julstök är över, man planerar redan att man ska börja plocka ner granen och alla jultomtar.... Man börjar planera in för sommaren och vilka utemöbler man ska ha i år eller om man lär köpa nya sommar gardiner.

Inga kommentarer: