torsdag 12 juni 2008

Alla har vi våra gömda rum inom oss

Vi alla har ett lite hus inom oss. Vem som helst har inte tillgång att komma in, bara dom du har lämnat din speciella nycklen till. Vissa rum är alltid låsta. Inte ens jag går in där längre, fast att sakerna borde dammas av, och kanske till och med tas fram igen för en diskution.
Andra rum är alltid öppna, där får människor komma och gå som dom vill,
its always love in the house of Eve sa en nära vän till mig en gång.
Och det är sant, finns mycket kärlek i dessa rum.

Jag gav dig en nyckel, du öppnade sakta dörren och smög dig in, jag märkte inte ens hur många rum du hade hunnit sprungit igenom på så kort tid. Du frågade mig ofta varför vissa dörrar var låsta men jag hade aldrig något bra svar. Du klagade på att vissa golv knakade, vissa rum behövde vädras och andra behövde till och med möbleras om.Mitt älskade hus tänkte jag, vem är du och komma och styra och ställa här!?
Nu i efterhand så förstår jag att du såg någonting som inte jag såg.

En dag så gick jag in i ett utav dom låsta rummen, jag fann mig själv sittande och gråta i ett hörn. Jag drog isär gardinerna och släppte in lite ljus, jag ställde fönstret på glänt och släppte in lite frisk luft men inget förändrades. Atmosfären var fortfarande väldigt skrämmandeoch hotfull. Jag var för första gången rädd för mig själv och mina egna känslor.
Vad skulle jag göra med detta rum för att det skulle få frid!?

Jag gav dig tillgång till nyckel till även detta rum. Det var inte fören då solen vågade tränga sig in genomdom smutsiga rutorna som satt som en tjock dimma i dom halv ruttna fönster ramarna, frisk luft spred sig genom rummet och nu kunde jag andas där.
För första gången på många år så har jag givit mina vänner och familj tillgång till detta rum som jag har hållit gömt, inte bara för dom, men även för mig själv.
Håll inte saker gömda för dig själv och andra, du blir genomskådad fort
fast att du tror att du är så diskret som man bra kan bli.
Att släppa in en människa i ditt liv och våga prata och vara ärlig om saker och ting kommer inte bara öppna en dörr för henne/honom utan oxå en dörr för dig själv.
Blesss!!!!

Inga kommentarer: