onsdag 18 juni 2008

Skratt, svett och tårar med min kanelsnäcka!

Om jag kunde beskriva med ord om vad som har snurrat i mitt huvud dom senaste dagarna så
hade jag mer än gärna delat med mig utav det. Lättare sagt än gjort eftersom allt känns som en gulash soppa
där uppe i knoppen.

Jag packade mina grejer på lördagkväll, åkte ( till hemlig ort ) på Söndag morgon, inte nog med att tåget var inställt
och dom hade sätt in ersättnings bussar så hamnade jag bredvid Sveriges mest högljudda snorungar.
Min älskade laptop slog i golvet efter pyret trodde att hon kunde krypa under stolarna och självklart leka "Titt-ut"
under mitt minimala bord som jag hade min bästavän på (datan). En blå fruktansvärt störde linje löper nu över hela
skärmen. Det var inte lågt ifrån en "Bitchslap" och att jag skulle ta fram min läderpiska som jag hade gömt någonstanns
i min bag. Jag Älskar barn men det finns gränser, det finns uttryck som heter "Myror i byxorna / spring i benen" MEN det
finns även något som heter Barnuppfostran.

7 ½ timme senare så låg jag i min muffins säng och käkade Sourcream och kollade på film, 5 långa år sedan vi träffades sist träffades men vänskapen är fortfarande den samma, starka band. Det är mycket som har hänt sen vi sist sågs och vi låg vaken länge och pratade, grät,
skrattade, snarkade, svettades, kramades, munhöggs, funderade och dividerade.

Nu cirka 98 timmar senare, ligger jag hemma i min soffa, kollar på fotboll, SVE - RYS, den ryska offensiven tar sig genom sveriges backlinjen hur lätt som helst, känns surt. Sverige borde ha en bra möjlighet ändå, hmmm! Saknar min kanelsnäcka, det gör jag verkligen....
Han är en speciell liten prick i mitt liv, han vet mycket om mig och jag vet mycket om honom.
Vi delar våra liv, ger varandra våra romaner och smaskar oss djup in i alla våra mörka men även ljusa historier och berättelser om livet. Fast att det kan kännas tung ibland att bära varandras smärta så kommer jag hellre försöka mig på att bli kroppsbyggare och kämpar med tyngderna in i det sista än att förlora honom.
Fast att det har varit gånger jag bara har velat släppa allt och bara hoppa vidare bland alla fjärilar i mitt nu underbara liv så kommer jag aldrig att göra det, vi behöver varandra.

Åker till Regnsjö imorgon med min bästaste bäste vän Anna, midsommar och massor av fiskande och blomplockande!
Hoppas jag kommer kunna koppla av och meditera lite i den vackra miljö som det är där borta bland bergstopparna,
känner att det verkligen behövs.



Var försiktig med Saxen grabbz och Glad Midsommar på er allihopa//E







Inga kommentarer: