onsdag 18 juni 2008

En bitter tant på tåget med rosa läppstift

Jag satt bredvid en söt liten grabb med en rödvit adidas tröja, baggyjeans och galet snygga sneakers på tåget igår.
Hans stora vita headphones pumpade Jay-Z, HÖGT, och han diggade med huvudet till varje Ticka-tjack.
Skulle kunna gissa på att han var runt 12-13 år. Galet QT litan stjärna, ville bara nypa honom i kinderna och ta med mig honom hem, upp med honom på min hylla och ha honom som min min maskot, coolaste lilla "hip-hop" grabben med kepsen på sned.
Hans mamma ( ren gissning ) hade packat matsäck åt honom, smörgåsar och bullar, saft i en flaska. Bullarna delade han glatt med sig utav.

Han kallade till och med mig "Katten", Eyy katt, vart ska du åka då!? En söt flicka ( hmmm, jag är 24, känner mig inte som en flicka längre, men det var så sött ) bredvid en ung man sa han HAHAHA! Tågbyte i Örebro, han frågade om jag kunde hjälpa honom så att han kom på rätt tåg
och fixa platser så att vi kunde sitta tillsammans. Och det gjorde jag glatt, mitt emot varandra, han pratade om skolan, fotboll och musik.

"PÖJK, du sitter på min plats, nu får du ta och flytta på dig", jag tittar upp emot den krassliga rösten, Hjälp vilken pajjas alltså,
vissa människor kan man verkligen se på hur sura och bittra dom är. Under 3 sekunder när min stackars lilla grabb packade ihop sina
grejjer, han såg nästan lite rädd ut, hann hon säga "NU, innan tåget lämnar perrongen" "Plocka ihop dina grejjer nu" "Du kanske borde ha bokat en egen plats". Jag kokade av iliska, VISST ska hon få sin plats om det nu känns så viktigt för henne, MEEEEN vagnen var helt tom och hon hade

lika gärna kunnat sätta sig någon annanstanns, stolarna är iallafall lika obekväma över allt. Hennes rosa läppstift lyste upp hela vagnen, och inte minst det som hade kladdat av sig på hennes tänder. Man ska juh förgå med gott exempel annars hade jag gett henne en "HIGH FIVE" över
snoken alltså.

Vi bytte platser, och även vagn, hennes energi bara lyst "Suris". Stackars den som har en inbokad plats bredvid henne, tur att vagnen var
tom som den personen kunde få byta plats snabbt.

Bittra damer vill vi ha mindre utav..... Vilken tur att jag och Anna har bokade platser bredvid varandra idag när vi ska till Regnsjö!

Inga kommentarer: