torsdag 8 december 2011

Högerklicks skydda Era bloggar!!!


För ex. antal månader sedan så satt jag "höger klicks skydda" på min blogg då jag märkte (av en slump) att några utav mina gamla texter och citat blivit snodda och publicerats på annat håll. Hade inte haft en tanke på att det kunde hända innan,
knappt haft en tanke på att vem som helst faktiskt
kan komma in och ta sig en titt i mitt liv och min hjärna bland mina tankar här på bloggen.
Fattade nog inte riktigt hur någon skulle tycka min blogg var kul att följa och jag tänkte inte
så himla mycket på att det faktiskt var andra som tog del utav den.

ALLA NI SOM HAR EN BLOGG ELLER LIKANDE SKAFFA "HÖGER KLICKA SKYDD"
SÅ INGEN "SNOR" DET NI HAR PÅ BLOGGEN.

Det är gratis, det går snabbt och det är super enkelt!!!


Sedan till det här med bilder.
Jag "skyddar" alltid mina bilder på ett sådan sett (förutom "höger klicka skyddet")
att jag länkar dom till en adress eller bara till någon bokstav
(oftast så kommer det bara upp en text att "sidan kan inte hittas"
när man klickar på någon utav mina bilder.

Detta gör att dom är lite extra skyddade.


MEN, VISST GÅR DET ATT SNO TEXTER OCH BILDER ÄNDÅ!

VAR FÖRSIKTIG OM VAD NI LIGGER UT PÅ ERA BLOGGAR.

Glöm inte bort att ni inte ska vara för privata och personliga.

Jag väljer noga om vem, vad och vilka händelser jag skriver om.


TA DET FÖRSIKTIGT ALLA OCH OM ERA BLOGGAR INTE ÄR SKYDDADE I DEN MÅN MAN KAN SÅ FIXA DET REDAN IDAG!!!!! =)

Inga kommentarer: