torsdag 15 december 2011

Kannibalism, heroin och barnprostitution – välkommen till Liberia, helvetet på jorden, ännu en insiktfull dokumentär som jag kan rekommendera.

... oj oj, denna dokumentär fastnade djup inom mig efter jag såg den första gången.
Jag har länge varit intresserad av invandrarpolitik och varit starkt emot vilken
extremt dålig hjälp och rehabilitering barn (och vuxna) får när dom kommer hit till Sverige.
Dom ska helst fort fort fort ut i det SVENSKA samhället och helst bli svenskar.




Dessa barn kommer sedan till Sverige som flyktingar.
Frågan är,
hur integrerar man ett barn som
tvingats slakta sin far,
våldta sin mor och äta sin syster?


Jag hade gärna velat se den vårdplanen för jag VET att den är allt annat än korrekt.
Fast att jag själv är svensk (spelar väl kanske ingen roll MEN....) så VÅGAR jag säga att jag tror att våra svenska barn får en bättre vård än vad dom flykting barn som söker sig hit får.


Dessa barn vandrar runt på våra gator, kanske placerade på ett boende (inte ens behandlingshem) för ensamkommande flyktingbarn eller så kanske dom har blivit placerade hos en jourfamilj eller ett familjehem i Haparanda (typ!).

Det är väl väldigt "fint" att det finns dom möjligheter MEN det räcker INTE!


JAG KAN INTE FÖRSTÅ HUR SVERIGE FORTFARANDE KAN BRISTA SÅ INÅT HELVETE NÄR DET KOMMER TILL VÅRD (PSYKISKT OCH FYSIK) FÖR VÅRA MEDMÄNNISKOR.
Sen har "vi" mage att skicka tillbaka familjer i misär utan ens ge dom de rätta
verktygen till att "klara av det" .


Människovärde.....


Inga kommentarer: