onsdag 16 mars 2011

Det var alltid DU och JAG Cive!


Jag fick en sådan underbar kommentar här på bloggen av en sådan otroligt underbar människa som jag delar många roliga minnen tillsammans med. Visst har jag tänkt på honom ofta, undrat hur han mår och vad livet har bjudit på för honom. Jag och försökt och leta efter honom men utan något vidare resultat. Man har ju inte facebook hahhaa!!!!

Första gången vi sågs (hmm, jag såg han iallafall) var på någon fest dom hade uppe på Estraden, han var (typ) DJ eller nått för någon grupp som spelade (tror jag). Shit var det sjukt många år sen, skulle höfta på 11 - 12 år sedan. Det var absolut ingen kärlek mellan oss men jag kommer ihåg att jag tyckte han var så sexig för att han liknade DJ MENDEZ (som jag i min tur var lite smygkär i hahaha). Vi snackade inte och han åkte hem till Ö-vik.


Nått år senare så sitter jag i Borgarskolans gympa sal och väntar på att bli uppropad och få reda på vilken klass jag ska gå i, HP1A blev det. Och vem mer hamnade i just den klass, på Borgis, i fucking hålan Gävle!??? Jo HAN :) Snacka om att världen är liten!!!!


Snabbt så blev vi dom bästaste av bästa vänner. Jag och Cive !!

Tiden gick och vi hade många roliga och tokiga grejjer för oss.
Cive flyttade tillbaka till Ö-vik och det var en stor förlust för min del. Vi var och hälsade på honom en sväng men sedan så rann det mesta ut i sanden. Han var busy med sitt liv och jag var busy med mitt.... Vänskapen rann ut i sanden.... men jag glömde honom aldrig!

Några år senare så dök han upp som gubben i lådan typ. Han var på genomresa genom Gävle och passade på att hälsa på hemma hos mig där jag bodde då.
Det kändes som tiden hade stått stilla och det var som vi aldrig varit ifrån varandra trotts att vi inte setts på några år. Han åkte hem och vi hördes inte så mycket mer....

Men idag när jag checkade mailen så såg jag att jag hade en kommentar som skulle granskas.
Cive, min Cive :) Jag blev helt varm i kroppen av glädje när jag såg att han hade skrivit att han "letat" efter mig. Jag är så otroligt glad att du "hittat" mig och jag hoppas vi kan ses snart!

(BTW mamma hälsar hahaha! Hon sitter här bredvid mig nu!!!)

Gammal vänskap rostar aldrig!
Mailar dig mina kontakt uppgifter!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

vänskapen har inte runit ut i sanden och om vi träffas i dag så var de som vi sågs i går, de är vänskap och har alltid värdesatt dig som vän men vi har ju båda mycket att tänka på men är skit glad att jag hittade dig :D my dearest p.s fan va din bror växer, trodde inte dom yngre gjorde sånt :P hehe, hälsa hem damit :)

Anonym sa...

Men åh jag ryser! F-n va länge sen det var man såg någon av er =) Dig tror jag inte att jag sett sedan lördagskvällen på HB när vi pratade om utbildningar =)

Hittade hit för någon månad sedan, har bara inte tänkt på att kommentera förrän jag läste detta!

Hoppas ni båda mår topp!! Du Evve, ser ju fantastisk ut, som alltid!

/Silverlooskan =)