onsdag 23 mars 2011

Facebook! JAG?! Nä nä !!!!


En mer ANTI-FACEBOOK attityd än den jag har får man leta efter! Men jag ska erkänna att jag e lite sugen att starta mitt konto igen. Jag har funderat mycket på sistone vad mina gamla vänner håller hus, hur alla mår och vart deras vägar ledde/leder i livet . Och vem kommer inte intressera sig för
"Eveline S****** dricker kaffe ute i solen på balkongen",
"Eveline S****** städar",

"Eveline S****** ska hämta lillgrabben i skolan",
"Eveline S****** ska kolla på BB nu!".
Intressant??? Nää skulle inte tro det, men what the fuck ALLA verkar ju ha facebook så det lär väl finnas någon tjusning med det!? Hörde någon som sa att Facebook är som sex, när du väl har börjat "använda" det så kan du knappt sluta! (?) Här hemma blir det inga barn gjorda så det är väl värt ett försök då kanske!??? Sex är ju roligt ju!

MEN, jag måste fundera på om det intresserar mig att min gamla klasspolare från 2:an på Brynäs skola hämtar sin sno unge på dagis, eller om jag verkligen vill veta när mina gamla kompisar som jag umgick med för 10 år sedan har magsjuka eller ska gå ner på affären och köpa mjölk, eller bryr jag mig verkligen om alla pikar man kommer att få "Tusen tack att just du finns där för mig" så ska man själv sitta där och känna sig dum att man inte fanns där just för den där uppmärksamhets torsken till polare man har, eller "Idag så ska vi äta fiskpinnar", eller "Blablabla har nu ändrat sin status till SINGEL" eller "Idag fyller pyret 4 MÅNADER
!!".

Kommer verkligen allt det där intressera mig eller är jag för självupptagen och helt enkelt skiter i vad alla "facebook kompisar" hittar på? För hur många utav dom där 500 "vännerna" som du har på facebook hejjar du ens på när ni ses på affären, erkänn att ni gömmer Er bakom hyllorna och allt känns super pinsamt!

Man skulle aldrig behöva se på tv ioför sig efter alla uppdaterade statusar lär väl berätta vad sin händer på varje jäkla kanal på min comhem box!?? "Nu står det 1-0 mellan Brynäs och Djurgården", "Hon tog VM guld", "Jag har sett den här filmen, han dör på slutet", "Gud vad hemskt det är med den där tsunamin i Japan" osv osv osv osv osv....


Ska fundera på det här med Facebook idag, får se om mitt konto återupplivas imorgon! :)

Inga kommentarer: